Pulzusbecslő mobiljáték



Google play: HEARTRATE SIXTH SENSE (nagyon beta)



Kőszegi Bálint vagyok. Megálmodtam egy játékot, még 2016-körül. 

A játék lényege, hogy egy kalapáló szívről kell megmondanod minél gyorsabban, hogy mekkora a pulzusa.
A cél nem csak a szórakoztatás. Ez egy un. "searious game". Lehetővé teszi egy olyan "készség" szerű tudás elsajátítását, aminek következtében az ember egy érintésre nagyon pontos becslést mondhat, eseteleg a saját szívveréséről is képes megállípatni, hogy miylen tartományba esik (fejben számolás nélkül). 

Innen az egyik kezdeti név, (amit végül elvetettem) a "Human Stethoscope"  (nem mindeki tudja mi az a sztetoszkóp, bár képről az emberke nagy része felismeri, mert látta az orvos nyakában)

Related image

Lehetséges célcsoportok / personák kiindulópontjai:

  1. Egészségügy:
    • háziorvosok
    • kardiológusok
    • pszichiáterek
    • ápolók
    • mentősök
    • orvostanhallgatók
  1. Sportolók, fogyókúrázni vágyók (a zsírégető tartomány és a terhelés beazonosításához)
  2. Pánikbetegek (önlenyugtatáshoz, illetve reality checkhez)
  3. Cardiovaszkuiláris megbetegedésben szenvedők (önmoniitorozás)
  4. Biohackerek 
  5. Bárki, aki szeret új készségeket elsajáítítani


Erről a fajta "hatodik érzék tanulásról" másnéven "soft-biohackingről", vagy "noninvazív transzhumanizmus"-ról már írtam. A tervem az volt,hogy ha ez az elv sikeres, és valóban kialakul egy készség, ahol is az illető nem számolja a szívveréseket fejben, majd szorozza fel az eltelt idővel, hanem "érzi" hogy mekkora a pulzus, akkor az ilyen komplexitású mikrokészségek oktatását más játékokra is ki lehetne terjeszteni. Magyarul erre a sémára több appot is fel lehetne húzni.

A Story


Lementem egy Unity 3D-meetupra ahol meséltem az ötletemről. Pár embernek tetszett. Aznap este hajnalig írtam a design documentet. 

Néhány nap múlva Retter Róbert és Péter Gyurkó előállt egy prototípussal.

A prototípus után, nagy nehezen készen lett belőle valami, hullámzó lelkesedéssel és sok fejlesztő bevonásával. A projekt Pintér Daninak köszönheti a legtöbbet.

Próbáltunk együttműködni az azóta már megszűnt Devil Cow Studios-szal, ahol is sajnos nem sikerült megtalálni a közös hangot, de kiemelendő, hogy a grafikus design nagyon szuper lett, mely elsősorban Labrosse Dániel munkáját dícséri.

A nekik írt design document talán az egyik első ilyen brief szerű írásom amiből végül lett is valami. Najó, az első app-kezdeményeim 2014-5 körül indultak, és ott még full struktúrálatlanul, főleg szóban próbáltam átadni mit is szeretnék látni. :D   Szeretném ezt megosztani ezta  design dokksit, mert hátha tanulságos. Aztán kezdett összeállni a dolog, pár embernek telefonról megmutattam.

És itt maradt félbe a projekt.

A végreményt anno nem találtam méltónak a publikálásra, és a lelekesedésem is más irányba fordult. Most azonban mégis kitettem Goolge Play-re egy betaverziót.

Minél több tapsztalatom van a digitális termékek létrejöttében, annál inkább látom, hogy nincs mit szégyelni a kudarcokon. Ráadásul már annyira nem is tűnik szörnyűnek. Arról nem is beszélve, hogy a visszajelzések nélkül nincs lehetőségem megtudni mire vihette volna ez az app, vagy hogy milyen irányba lenne érdemes fejleszteni.

Sok hibáról tudok.
(pl: nem egyértelmű az Usernek mivel indul a játék, vagy hogy mi a célja, nem veszi be az inputokat minden esetben, nem egyértelmű mivel álllítom le a szívverést, nem passzola frekvencia mindig, és a taktilis ingerek nem működnek miden telefonon)
Azt is tudom, hogy javítanám ki ezeket, de mégis kíváncsi vagyok hogy ilyen állapotban mit szólnak hozzá az emberek. Viszont reménykedem abban is, hogy még legalább ennyi UX bug-ra fény derül a felhasználók visszajelzéseiből.

További fejlesztési irányok az orvosi gamified e-learning felé:

 

  • Létezik a szívzörej nevű jelenség aminek a felismerése nem túl könnyű feladat. Illetve fontos, hogy nem csak a hang alapján ismerk fel az orvosok, hanem a szívritmust kézzel is nézni kell, hogy a szisztolé-diasztoléhoz képest mikor van az adott hang.

    Tehát, teszem azt a PRO verzióban, miközben a felhasználó arra figyel, hogy képes legyen jól megtippelni a pulzust, az esetleges szívzörejt is fel kéne ismernie, és  beazonosítania. Ez jól modellezi az éles helyzetet, és játékosan tanítja meg a kardiológia egy-egy készségét.

  • A játék a későbbiekben egyben egészségtudatossággal kapcsolatos ismeretterjesztést is végezne: a különféle tartományokhoz kommentárt is fűzne, így a tachicardia, brachikardia, nyugalmi pulzus, etc fogalmaival implicit ismerkedhetne meg a felhasználó, de a cél az, hogy elegendő gyakorlással pontosan be tudja azonosítani a saját vagy mások pulzusának pontos frekvenciájáét  (BPM), egyetlen érintéssel.  

  • Goolge Healthnek biztos van vmi API-ja ami az összes oylan eszköz HR adatait kezeli, ami az esetünken releváns lehet. Mert hogy a saját szívverésünk megtippelése, real time, valódi adatokból, talán az lenne a legizgalmasabb feature. A mért BPM-et megjelnítené az app, hogy ne kelljen tapizni a kezünket (nehezítésként ezt akár ki is lehetne kapcsolni) és mi csak megtippelnénk a pulzusunkat.

Egyéb fejlesztési irányok amiket félig meddig kidolgoztam és tartalmazzák ezt az un. "noninvazív transzhumán készségfejlesztést":

  • Zenészeknek a hang bizonyos adatai (bpm, hz, C D E F G ...)
  • Milyen messze csapott be a villám?
  • Human Scale - Szemmérték fejlesztő szakácsoknak, vegyészeknek, becsüsöknek és drogdealereknek.
  • Human Compass - beépített iránytű
  • Human Calculator - ilyen már volt, én használtam de nem hiszem h jobb fejszámoló lettem tőle.
  • Human Currency Exchanger- marha hasznos lehet pénzügyben dolgozóknak, túristáknak, de leginkább kriptopénzek esetén, ahol brutális helyiértékváltosok miatt nagyon nehéz megszokni a váltogatást.